Conveniently scale content whereas bleeding-edge human capital.

skriv till oss

FAQs

Hur lång tid tar leveransen ?

Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

Leveransförseningar ?

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

Transport ?

Vi ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadade varor ?

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till hej@diegoo.se

Är det säkert ?

Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss och vill med den här policyn på ett transparent sätt visa hur vi hanterar dina uppgifter. När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv.

Allmän uppgiftsskyddsförordning

General Data Protection Regulation är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Den ersätter PUL (personuppgiftslagen) från och med 25 maj 2018.

Läsa mer ?

Du kan läsa mer om lagen och dina rättigheter på Datainspektionens hemsida.

Vad samlar vi in?

Vi samlar in så lite information som möjligt. Den information vi samlar in är den information som krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande mot dig och för att du ska kunna fullgöra ditt åtagande mot oss (alltså betala för din beställning).

Faktura?

Vill du beställa mot faktura så måste vår samarbetspartner Klarna ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.

För fakturor, vad behöver jag?

När du betalar med kort krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server och Klarna eller DIBS sköter kortbetalningar åt oss.

Vilken information vi behöver?

Dessutom behöver vi så klart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress och telefonnummer för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

Till vem delar vi denna information?

Den informationen måste vi delge vår postpartner för att de ska kunna skicka paketet till dig.

Email?

Ska vi skicka spårbart så krävs det att vi skickar över den informationen till deras system så de kan maila eller skicka sms till dig om ditt paket. Informationen används för att expediera din beställning. Din e-postadress används för att kunna skicka information till dig om du begärt det.

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl.

Information

Den information vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas.

Har du några frågor ?

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på hej@diegoo.se

Diegoo AB Org.nr. 559257-7653 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Genom att använda vår webbplats godkänner du vår cookie- och personuppgiftspolicy.

Kundservice

Har du några frågor? Kontakta vår kundtjänst på hej@diegoo.se så svarar vi på dem.

Ångerrätt och öppet köp ?

Från att du mottagit din order så har du 14 dagars öppet köp. För att använda er av öppet köp gäller detta:

Produkten får ej vara använd och produktens förpackning får ej vara öppnad/skadad, det gäller även produkter med sluten förpackning som ej är plomberade. Är förpackningen öppnad gäller ej dessa 90 dagar utan då ångerrätten.

Vid öppet köp så står du för returfrakten. Hur du skickar tillbaka produkten bestämmer du själv. Du kan t.ex skicka tillbaka som ett vanligt brev med frimärken eller så kan du skicka returen spårbart. Om du bestämmer dig för att skicka returen spårbart så måste du skicka med PostNord då vi endast hämtar ut spårbara försändelser från dem. Behöver du hjälp med hur du ska skicka tillbaka returen rekommenderar vi att du går till närmaste postombud.

Var skulle jag skicka returvarorna?

I returen så får du gärna skriva ut och skicka med din följesedel som du fick mailad till dig. Har du ingen möjlighet att skriva ut följesedeln så skickar du med en lapp med ditt ordernummer. Returen skickar du sedan till:

Diegoo AB

Silvåkragatan 67

254 58 Helsingborg

Byte av produkt/felbeställning ?

Om du beställt fel produkt, eller på något sätt inte är nöjd med din produkt och vill byta, så returnerar du tillbaka produkten du vill byta (som en vanlig ångerretur) och lägger sedan en ny beställning på den produkten du vill ha.

Här är instruktioner för hur du returnerar produkten:

I returen så får du gärna skriva ut och skicka med din följesedel som du fick mailad till dig. Har du ingen möjlighet att skriva ut följesedeln så skickar du med en lapp med ditt ordernummer. Returen skickar du sedan till:

Diegoo AB

Silvåkragatan 67

254 58 Helsingborg

När vi har mottagit och behandlat returen så krediterar vi din order. Du får ett mail av oss så fort vi har behandlat din retur.
Har du valt Klarna som betalningsmetod så sköter dem krediteringen. Detta tar ca 1-3 arbetsdagar.
Har du betalat med Swish så blir du återbetald via Swish.

Hur gör jag en retur?

Här är instruktioner för hur du returnerar produkten:

I returen så får du gärna skriva ut och skicka med din följesedel som du fick mailad till dig. Har du ingen möjlighet att skriva ut följesedeln så skickar du med en lapp med ditt ordernummer. Returen skickar du sedan till:

Diegoo AB

Silvåkragatan 67
254 58 Helsingborg

När behandlas min retur?

När vi har mottagit och behandlat returen så krediterar vi din order. Du får ett mail av oss så fort vi har behandlat din retur.
Har du valt Klarna som betalningsmetod så sköter dem krediteringen. Detta tar ca 1-3 arbetsdagar.
Har du betalat med Swish så blir du återbetald via Swish.

OBS:
Har returen ej frankerats så tar vi ut en avgift på 90 kronor för våra och PostNords omkostnader. För att kunna ångra sitt köp får produkten ej ha spår av användning. Om produkten kommer i en förpackning som är plomberad, får ej plomberingen vara bruten. Diegoo AB förbehåller sig rätten att ta ut en avgift för eventuell värdeminskning och dra av det från returbeloppet. Vi förbehåller oss även rätten att inte acceptera använda produkter i retur.

Hur betalar jag?

Betalningsalternativ; Välj mellan Klarna-faktura, kortbetalning, direktbetalning via internetbank, Paypal eller Swish. Avgiften för att betala mot en faktura är 0. SEK. Vi använder Klarna för fakturor och du kan hitta deras villkor här www.klarna.com.

Vid betalning uppstod ett problem , Vad skall jag gora?

Vänligen kontakta oss med så mycket information som möjligt angående problemet så försöker vi att lösa det så fort som möjligt.

Är det sakert att betala med kort ?

Ja, det är säkert att använda konto/kreditkort hos oss. Vi lagrar ingen kortinformation och betalning görs säkert via  Klarna.

Hur gör jag en reklamation?

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post hej@diegoo.se för vidare instruktioner. Reklamationsrätten gäller vid tillverkningsfel. Rätten täcker inte fel, skador eller slitage, som direkt eller indirekt har orsakats av felaktig användning, dåligt underhåll eller oaktsam hantering.

Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid godkänd reklamation återbetalar vi summan för returen eller hela ordersumman samt står för returportot.

Har jag rätt att byta eller inte?

Är du osäker på om du har rätt till byte eller retur, var god kontakta vår kundtjänst. Ogiltiga returer kommer skickas tillbaka till kund mot ett förskott på portokostnaden.

Viktigt – kostnad för ej uthämtad paket ?

Om du ångrar dig innan du får ditt paket bör du ändå hämta ut ditt paket och sedan skicka tillbaka det till oss. Vi tar ut en administrativ avgift på 250 kr för ej uthämtade paket. Anledningen är att outhämtade paket innebär stora kostnader för oss och det tar lång tid för paketet att komma tillbaka till oss.